jane-china.reismee.nl

Go west

Pobena, een heel klein plaatsje aan de kust met 5 restaurants. Jean-Michel, de Bourgondiër onder ons, heeft er een neus voor het juiste restaurant er telkens uit te kiezen en iets later ook de juiste wijn.

Een 10-tal Spanjaarden waren eerst op het terras daar (en later binnen door een regenbui) samen aan het zingen (repeteren voor de zondagsmis of elke vrijdag vrienden onder elkaar ? ). Het moet gezegd worden: het klonk echt heel goed !

De volgende morgen vertrokken onder stralende zon langs een kustpad. Bijzonder mooi stappen, heerlijk rustig en super groen voor ons, terwijl de atlantische oceaan rechts van ons ligt. Rond de middag zijn de pinguïns nog eerst voor een duik gegaan. Ik heb ook mijn bikini bij en wil alles gebruiken wat ik mee heb (al vraag ik me af of ik dan de laatste dag mijn medicamenten die ik mee heb, moet opeten ) maar zag het niet zitten om me om te kleden en dan met natte kleren verder te lopen. En mijn handdoekje is net iets groter dan dat van Jean-Michel, maar te klein om mijn bikini op discrete manier aan/uit te doen.

Iets later op de middag passeerden we nog playa Ostende, maar mijn duik zal voor later zijn.

We besloten geen halt te houden in onze oorspronkelijk voorziene stopplaats Castro-Urdiales, een iets grotere badplaats waar ze heerlijke paella aan het maken waren op een soort folklore benefiet-happening, maar verder te gaan tot het volgende dorp, waar een camping zou zijn voor pelgrims.

Vooral Pierre heeft momenteel last van zijn benen en geeft aan hoeveel hij er nog wil doen. Hoewel we weer in een boeregat aankwamen , was die camping wel een voltreffer. Een grote tent voor ons vieren en een terras met stoelen voor onze tent.

Tijd voor de was. Voor degenen die niet echt een gedacht hebben van het pelgrim-leven.Drie onderbroeken mee wil niet zeggen: eentje voor dag één, dag 2 draai je deze om en zo tot 6 dag om dan op dag 7 zonder onderbroek te wachten voor het wasmachine tot de was gedaan is. Al bij al mochten er 4 mee in mijn bagage, maar om de 3 dagen gooien we alle was bij elkaar en wassen we en drogen we onze kleren zodat we anderhalf uur en een douche later ons herboren voelen.

S avonds verse paella op de camping gegeten, al zag deze van de benefiet er nog beter uit. We waren net te laat voor de zonsondergang aan zee, maar het was nog een prachtig kleurenpalet en zo vond ik mijn titel voor vandaag.

De eerste dagen wandelden we meer bergop en -af in de bergen, maar sinds Bilbao zitten we veel dichter aan zee en passeren meer dan eens per dag een strand(je).

Reacties

Reacties

Els

Zo leuk om je verhalen te lezen!
Enjoy!

Karel

Blijven schrijven, Marianne !
Je krijgt voor mijn part alvast de prijs voor Sappigste Blog ;-)
Alvast nog veel wandel- en herbronningsgenot ;-)

moeder

Het is tof om dit allemaal te lezen.
De groetjes
Moeder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!