jane-china.reismee.nl

Yoga voor pelgrims

Genoeg verteld over de nachten. Vandaag pas ontbijt om 7u, dus nog tijd voor de yoga sessie (al moet je niet denken dat we op een matje naast elkaar ons been in onze nek proberen te steken). Een aantal benen gaan in de stapelbedden al in de lucht en dan volgt er wat gekraak (meestal van de bedjes). Als je volledig door de knieën gaat, hoop je terug recht te komen, en niet op je zitvlak of rug te landen. Een paar proberen hun schouders wat los te maken door aan de balken van de albergue te gaan hangen. Gelukkig geeft me dat wel het gevoel dat ik niet de enige ben die 10 min nodig heeft voor mijn lichaam wat in beweging komt.

Na een rustig ontbijt zijn we met 5 pelgrims vertrokken (Jean-Louis uit Pau en Jean-Michel uit Namen willen ook met ons meelopen). Christina, een Hongaarse tandarts die ergens vlakbij logeerde, sluit ook nog aan. Ondertussen een groepje van 6 dus en begin wat het gevoel te krijgen dat we met 6 apostelen op stap gaan. Niemand kende elkaar 14 dagen geleden, maar toch heeft iedereen wat dezelfde spirit. Als je onderweg iets ‘uit je slakkenhuisje’ haalt om te eten, wordt er spontaan gedeeld of het nu om een stuk chocola of een appelsien gaat.

In de namiddag had ik aan Gugenheim afgesproken met Roel van Jci Lier, die inmiddels al 13 jaar in Bilbao woont. Het was van mijn fietstocht van 2012 geleden dat ik hem gezien had, maar toch leek het alsof het gisteren was. Heel leuk en super hartelijk. Roel, welkom in Mechelen als je terug in België bent !

Het was qua stappen een vrij lichte dag en het was de eerste keer in 3 dagen dat mijn benen niet moe of stijf aanvoelden. Heerlijk om zo ‘s avonds met ons 6 de stad nog in te trekken.

Benieuwd of ik er stilaan begin in te komen. Morgen zal Jean-Louis ons al wel verlaten. Hij gaat terug naar huis en komt later terug voor het vervolg van de Camino.

Reacties

Reacties

Anthony

Goed bezig pelgrim.?

zus Pascale

Lieve Marianne,

Kei plezant om je leuke verhalen te lezen. Als ik 'Reis Mee' in mijn mailbox zie staan denk ik direct joepi nog een verhaal van ons Marianne. Het is duidelijk dat je aan het genieten bent. Ook al wat mensen leren kennen dat is tof. Doe iedereen daar de groeten van mij en tot gauw !!!

moeder

Ik ben Heel blij dat alles nu naar wens verloop.Doet zo verder hopelijk komt je misschien nog een hele toffe tegen
De lieve groetjes
Moeder

Bart

6 apostelen ... met hun slakkenhuisjes :) Zalige teksten Marianne. Hou de spirit!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!