jane-china.reismee.nl

SAN Sebastián, here I come

Sommigen komen uit de lucht gevallen, sommigen zijn op de hoogte, maar vandaag vertrek ik om mijn volgende camino te wandelen (na camino Frances en Portugues al een keer gewandeld te hebben). Oorspronkelijk wou ik de Via Podiensis wandelen van Le Puy-en-Velay naar st Jean-Pied-de-Port (via centraal massief in Frankrijk), maar de treinstakingen in Frankrijk hebben er anders over beslist. Ik reis vandaag naar SAN Sebastián, hetgeen ik me herinner van mijn fietstocht naar huis als een bijzondere leuke stad in Spaans Baskenland. Vanavond nog niet om 22u in mijn bed, we kiezen voor een zachte overgang naar de albergues waar ik vanaf morgen in zal slapen.

Waarom een nieuwe camino ? Omdat ik in eerste instantie prima herinneringen heb aan mijn 2 vorige keren. Het is de eerste keer dat ik alleen start, maar als pelgrim ben je nooit alleen. Iedereen stapt dezelfde route in dezelfde richting.

Het leuke is ook dat ik tijd zat heb om na te denken over van alles en nog wat, maar ook om juist niet na te denken en de natuur in me op te nemen of tijd om contact te maken met anderen of juist even op mezelf te genieten van wat muziek. Het leven lacht me alleszins toe. ???En wandelend is het alleszins gemakkelijker om contact te maken dan fietsend.

Vorige week deze tijd stond ik nog op een voetbalveld een laatste tornooitje te coachen bij U6 /U7. Het is iets of wat een uit de hand gelopen hobby / passie geworden wat ik met hart en ziel gedaan heb. Ik kijk zeker positief terug op deze 8 jaren, maar ben na een druk seizoen (seizoenen) wel toe aan een periode van rust. Op zich ben ik Berchem sport wel dankbaar voor alle mooie en leerrijke momenten die we daar hebben mogen beleven. Het is een enorme verrijking van ervaringen geweest, al had ik de indruk dat ik me soms ook moest vast houden aan de takken van de bomen om me staande te houden. Mocht ik 10 dingen noemen die op mijn reeds afgewerkte bucketlist zouden staan, dan zet ik dit er zeker mee tussen. Ik ga de komende weken zeker nog wel eraan terug denken en hoe ik die tijd nu anders wil invullen.

Ook vind ik het geweldig dat Agfa me de gelegenheid geeft mijn verlofsduur variabel op te nemen. Het is een kans die ik met beide handen gegrepen heb, ook al betekent het een spaarplan van mijn vakantiedagen voor de rest van het jaar. Nog een lichte ontsteking op de linkerachillespees zorgt voor enige onzekerheid of ik het volledige traject zal kunnen uitstappen. Rustig beginnen en de juiste kadans vinden, zal wel duidelijkheid brengen. En sinds ik de laatste 3 weken met siliconenhieltjes en steunkousen gelopen heb, voel ik nog nauwelijks iets. Soit, mocht ik te veel pijn ervaren, wil ik naar Porto vliegen (Kenny van den Barechoem opzoeken) en daar nog een aantal dagen opnemen, anders vermoed ik dat ik tussen 3 en 7 juli Santiago haal. Het weer ziet er op dit moment ook nog niet al te best uit in Spaans Baskenland, maar hoop wat Belgische zon mee te nemen. Een beetje de omgekeerde wereld als je naar Spanje vliegt.

Vanmorgen is toch mijn camino al wat begonnen als ik de deur achter me dicht deed. Te voet naar Zaventem zou wat overdreven geweest zijn. Ben dan ook op 1,5 km gestopt met wandelen om de trein te nemen en zit nu op het vliegtuig richting Bilbao. Mijn bagage weegt een goede 8 kilo .... het komt er toch ook op neer om zo weinig mogelijk ballast (zowel fysiek als mentaal) mee te nemen als je Santiago wil halen. En als ik de Kilimanjaro op kon zonder bagage (waar ik toen echt wel een knop heb moeten omdraaien), dan kan ik ook wel toekomen met heel weinig. Tenslotte is in Spanje ook zowat alles te koop wat in België te koop is, mocht ik iets nog nodig hebben.

Soit, ik kijk er enorm naar uit en zie wel waar de wind me de komende dagen zal brengen.

Reacties

Reacties

Nadia

Het wordt vast wel weer een succes verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!