jane-china.reismee.nl

Van pamplona naar logrono

Niets leuker dan vast slapen en normaal lukt me dat goed, maar niet de laatste keer dat ik mijn vorig verslagje maakte. Ik ben in een concert van snurkers terecht gekomen in de slaapzaal van zo' n 30 personen. Tot overmaat van ramp was het de volgende morgen Belgisch weer: regen en niet al te warm. (Katia, de eerste regen tijdens het stappen, dus we zijn precies op het juiste moment gestart). Wat op papier een gemakkelijke route ging worden, werd daardoor best pittig en Bart die wordt sneller op 2 terreinen: als het regent en als die in de stad loopt; als het bergop gaat, moet hij achter de berggeit aan. Naderhand wordt duidelijk als wat ik zal reincarneren, mocht ik hindoeist zijn.  Misschien even ter verduidelijking voor zij die denken dat we hier met 500 achter elkaar lopen. Gemiddeld op jaarbasis zijn er een kleine 500 per dag die ergens starten. Maar je kan je Compostella krijgen als je 100 km voor Compostella start (in Sarria). Vanaf daar zullun we dus met de meeste stappers zijn. Van degene die we tot hiertoe aangesproken hebben, is iedereen in St-Jean-Pied-de-Port gestart uitgezonderd op twee nederlandse dames die 900 km daarvoor gestart zijn. Vermits alle pelgrims samenkomen het eerste en enige dorp na 27 km door de Pyreneen, heb je daar een goed zicht met hoeveel we gestart zijn. Ik schat op een goede 300 personen. Nu vanaf deze locatie zijn er refuges om de 5 tot 8 km dus na vijf dagen stappen zijn we ook nog eens verdeeld over meerdere slaapplaatsen.  Ondertussen zijn we ruimschoots de eerste 100 km gepasseerd. Als ik er even bij stil sta dat ze dit met de dodentocht op 24 uur afleggen. Maar het ziet er naar uit dat ze dit jaar daar al minstens 2 inschrijvingen meer hebben.  Momenteel zitten we in Estella een goede 20km van Pamplona en is het hier 23 graden tegen 22u. Voorbije 2 dagen was het tegen de 30 graden aan. Zalig om s' morgens voor 11 uur te stappen en om 's middags onder een boom te liggen, maar iets minder als je tegen de middag nog niet op je bestemming bent. Soit, het bevalt ons hier prima en onze voeten en benen doen het voorlopig nog zeer goed. 

Reacties

Reacties

Benny

Marianne, zeg tegen Bart dat hij niet moet overdrijven he. Zeker als het in de stad regent! Groeten van zijn collega.

dirk

het is duidelijk waarin de Bart zal reincarneren, dat kan alleen een nieuwe versie Bart zijn, iets anders herken ik niet in hem :-)

wil je hem zeggen dat onze cava aardbei wandeling verplaatst is naar zaterdag 16 juni

mama

IK hoop dat nu mijn bericht toekomt dit is de derde poging.Het is meer een avontuur reis als een pelgrim tocht,maar het is leuk om te horen dat alles nog in orde is.Ge had beter hoor stoppen meegenomen voor de snurkens dit is voor de volgende keer.

Nog vele lieve groetjes en doen zoveder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!